Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Wolsztyński Dom Kultury
 
wpisz słowo:   
 
 


 Koncert Przebojów Operetkowych
14-05-2019

WYSTĄPIĄ:

Agnieszka Wawrzyniak

 

Anieszka Gabriela Wawrzyniak urodziła się w Bydgoszczy.  Od dziecka interesowała się śpiewem i muzyką, co znacząco wpłynęło na jej dalszą karierę.   Wkrótce śpiewanie stało się dla niej nie tylko pasją, ale także nieodłącznym elementem życia. Obdarzona lirycznym sopranem artystka, ukończyła Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie prof. Brygidy Skiby. Swój warsztat Agnieszka doskonaliła na Kursach Mistrzowskich, prowadzonych przez znakomitości, takie jak: Ryszard Karczykowski, Jadwiga Rappe, Helena Łazarska czy Fedora Barbieri.

Na studiach realizowała dzieła: W. A. Mozart („Wesele Figara )Cherubin;  „Cosi fan tutte   Dorabella;   „Requiem”, „Msza koronacyjna”-partie sopranowe);  Ch. W. Glucka („Orfeusz i Eurydyka” – Orfeusz);  J. Haydna („Świat na Księżycu” – Lizetta) oraz  dzieła oratoryjne i kantatowe: „Mszę h-moll” (alt) J. S. Bacha,  „Stabat Mater” (alt) G. B. Pergolesiego,  „Kantatę w dzień inauguracji statui   Króla Jana III  w dniu 14 września 1788 roku” Macieja Kamieńskiego (Tymoklea).

W 2003 roku związała się z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie, jako solistka, wykonuje niemal wszystkie główne partie, znajdujące sie w repertuarze. Swoją pracę w poznańskiej operetce zaczęła rolą Angeliki w „Królu Walca” J.Straussa, a tuż po niej wcieliła się w Hannę Glawary w „Wesołej wdówce”F.Lehara. Kolejną postacią była tytułowa rola w „Hrabinie Maricy” E.Kalmana, która spotkała się z olbrzymim entuzjazmem ze strony publiczności. Następnymi wcieleniami Agnieszki były, między innymi, Baronowa de Gondremarck („Życie paryskie” J.Offenbacha), Lisa Lichtenfels („Kraina uśmiechu”F.Lehara), Sonia („Carewicz” F.Lehara) i Safi („Baron cygański” J.Straussa). Olbrzymim uznaniem widownii cieszą się także Rozalinda („ZemstaNietoperza” J.Straussa) i Sylwia Varescu („Księżniczka czardasza” E.Kalmana) w które sopranistka wciela się brawurowo.

Szeroki repertuar artystki zawiera w sobie także partie musicalowe. Są to nie tylko role drugoplanowe, takie jak Fruma Sara („Skrzypek na dachu”J.Bocka) czy Pani Hopkins („My Fair Lady” F.Loewe’go) ale, przede wszystkim, wspaniałe role pierwszoplanowe. Do najznakomitszych należą Marlene Dietrich („Edith i Marlene” E.Pataki) i Christine Daae („Phantom” M.Yeston’a i A.Kopit’a).

Solistka obsadzana była w wielu premierach Teatru Muzycznego w Poznaniu. Wcieliła się, między innymi, w postacie Zoriki („Cygańska miłość” F.Lehara) i Franciszki Cagliari („Wiedeńska krew” J.Straussa). Umiejętności aktorskie pozwoliły jej wcielać się, w premierowych przedstawieniach, zarówno w mocną i szorstką Herr Lubin („Wesele Figlary” J.Kubela i M.Matuszewskiego), jak i, we wspomnianą już, delikatną Christine Daae.

Agnieszka występuje nie tylko w operetkach i musicalach. Wspaniale radzi sobie także z rolami w farsach, wśród których, wartymi odnotowania są: Jennie („Nie teraz, kochanie”  Ray`a Cooney`a), Diana („Nagłe zastępstwo” Kena Ludwiga) czy Jane Worthington („Okno na parlament” Ray`a Cooney`a).

W swoim dorobku artystycznym, solistka posiada też wiele ról w bajkach, które przyniosły jej uznanie i sympatię najmłodszej części widowni. Zagrała Wróżkę Słońca („Jaś i Małgosia” E.Humperdincka), Izabellę („Piękna i Bestia” M.Łaszewicza), Macochę („Królewna Śnieżka” B.Pawłowskiego) i Nauczycielkę („Pippi” J. Pawełczaka). Serca młodych widzów Agnieszka podbiła brawurową rolą Królowej Śniegu („Królowa Śniegu”, M.Łaszewicza i A.Romańskiego), pozostając, od dnia premiery, jej jedyną odtwórczyną.

Sopranistka cieszy się uznaniem publiczności w każdym wieku, czego dowodem są nie tylko brawa i owacje po występach, ale także nagrody, jakie otrzymuje. Agnieszka jest, między innymi, laureatką plebiscytu publiczności BIAŁY BEZ w sezonie 2008/2009 i w sezonie 2009/2010 w kategorii śpiewaczka. Zajęła także, wraz z Mirosławem Niewiadomskim, II miejsce na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych FACE TO FACE w roku 2009, a dwa lata później, na II Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych i Musicalowych otrzymała wyróżnienie.

Wielkim sukcesem śpiewaczki, jest  wspaniała,  energetyzująca  kreacja Lilly Vanessi / Katarzyny w premierowym przedstawieniu  musicalu C. Portera „Kiss me, Kate”. Artystka z wielką radością przyjęłą tytułową rolę w Hello, Dolly J. Hermana, którą również z wielką pasją wykonuje.

Największą dumą i radością jest wydanie płyty operetkowej pod tytułem Usta milczą, dusza śpiewa, na której wykonuje wraz z Bartoszem Kuczykiem najpiękniejsze czardasze, pieśni i duety operetkowe. Już dwa tysiące Fanów cieszy się namiastką pięknych koncertów w swych domach… Tyle przyniósł pierwszy rok dzielenia się płytą z melomanami.

 

Bartosz Kuczyk

    

Urodziłł się 8 kwietnia 1973 roku w Poznaniu. W latach 1980 – 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich. W latach 1989 – 1991 pełnił również funkcje bibliotekarza chóru. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju jak i za granicą. W latach 1988 -1992 uczęszczał do V Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu w klasie o profilu pedagogicznym.

Od października 1992 pracował jako artysta w chórze w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W tym samym roku nawiązał współpracę z Prywatnym Teatrem Operowym Urszuli Trawińskiej Moroz, z którym – w charakterze artysty chóru – współpracował dwa lata, biorąc udział w kilku tournée po Europie, występując w kilkudziesięciu przedstawieniach.

 W 1993 podjął studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego, które ukończył z tytułem magistra sztuki w 1998. W 2003 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym podyplomowe studia w zakresie zarządzania na Wydziale Finansów i Bankowości Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

W latach 1996-1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny u znanego tenora operowego – Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 – 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty. Występował między innymi w partiach: Monostatos (A.Mozart – „Czarodziejski flet”), Dr Falke  (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”) – wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych. W ramach współpracy z teatrem Marka Tracza zaśpiewał około 200 spektakli w całej Europie, zbierając również doświadczenia w zakresie organizacji tournée ze względu na dobrą znajomość języka niemieckiego.

W latach 2009 oraz 2011 był odpowiedzialny za organizacje oraz promocję I oraz II Europejskiego Festiwalu duetów operetkowych i musicalowych „Face to face”.

W okresie pracy w Teatrze Muzycznym w Poznaniu  miał zaszczyt zagrać następujące role: Kromow, Cascada, Sant Brioge (F.Lehar – „Wesoła wdówka”), Doktor Falke (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”), Rotmistrz von Henrici (K.Millicker – „Student żebrak”), Pavlovitsch (F.Lehar – „Hrabia Luxemburg”). W latach 2008 – 2018 zaśpiewał i poprowadził ponad 700 koncertów operetkowych oraz koncertów Trzech Tenorów.

 

Mirosław Niewiadomski

 

Mirosław Niewiadomski od najmłodszych lat zainteresowany był śpiewem – już w szkole średniej należał do chóru Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, prowadzonym pod kierunkiem Anny Domańskiej. Po ukończeniu szkoły średniej, Mirosław rozpoczął studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Jako student debiutował w 2000 roku na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Don Curzio w „Weselu Figara” (A. Mozart). Wcielał się w wiele ról na scenach muzycznych w Łodzi, między innymi Merkurego („Orfeusz w Piekle” J. Offenbach). Brał także udział w przedstawieniach operetkowych, na przykład w znanym dziele „Księżniczka Czardasza” jako Edwin, która to rola była jego „oficjalnym” debiutem już po ukończeniu studiów.

W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju w kategorii operowej, a rok później śpiewał w operze „Il Matrimonio Segreto” (D. Cimarosa). W 2004 roku śpiewał partię Ferranda w „Cosi fan tutte” (A. Mozart) w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2009 roku został nagrodzony za zajęcie drugiego miejsca na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych „Face to Face” organizowanym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Jego role w Teatrze Wielkim w Łodzi to, między innymi, Alfred („Traviata” G. Verdi), Ismael („Nabucco” G. Verdi), Hervey („Anna Bolena” G. Donizetti), Nataniel („Opowieści Hoffmanna” J. Offenbach), Triquet („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowski) i Hrabia Tassilo („Hrabina Marica” I. Kalman).

Na scenach teatrów muzycznych prezentował się jako Hrabia Zedlau („Wiedeńska krew” J. Strauss), Barinkay („Baron cygański” J. Strauss), Sou Chong („Kraina uśmiechu” F. Lehar) i Jozsi („Cygańska miłość” F. Lehar).
W roku 2010 artysta przyjął zaproszenie ukraińskiej Polonii i wziął udział w koncercie w Operze Odeskiej, natomiast w roku 2012 zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie rolą Czaplickiego („Dama pikowa” P. Czajkowski).
Prywatnie Mirosław Niewiadomski jest fanem Elvisa Presleya, co można usłyszeć w piosenkach prezentowanych przez niego na koncertach – obok znanych i lubianych szlagierów muzyki klasycznej pojawiają się również takie hity jak „Always on my mind” albo „Blue suede shoes”.

 

Marina Ostapei

     

 

Urodzona w Kijowie 16.05.1995 w rodzinie o ukształtowanych artystycznych tradycjach. Zarówno mama jak i ojciec, związani są z tętniącym życiem artystycznym środowiskiem Kijowa. Pasja do tańca zaprowadziła ja do Koledżu Sztuki Choreograficznej „Kijowskiej Municypalnej Akademii Tańca im.Siergieja Lifara”, gdzie stawiała swe pierwsze kroki w dziedzinie choreografii. Kształcąc się pod okiem najwybitniejszych specjalistów, uzyskała nie tylko kwalifikacje pozwalające jej piastować kierownicze funkcje w zespołach amatorskich, ale również, pomimo tak młodego wieku, status nauczyciela początkowych specjalistycznych szkół artystycznych.

Charakteryzująca ją charyzma i pogodne usposobienie spowodowały, że już w pierwszym okresie swojej edukacji niejednokrotnie potrafiła uskrzydlić i zaszczepić pasję tańca wielu tym, którzy dotąd postrzegali go jako niedostępną dla siebie dziedzinę życia. W roku 2015, podjęła decyzję o dalszej edukacji, wstępując na Kijowski Państwowy Uniwersytet Kultury i Sztuk Pięknych”, gdzie rozpoczęła naukę na wydziale choreografii i reżyserii. Jednocześnie rozwija swoją zawodową karierę tancerki. W 2016 roku po raz pierwszy zostaje zaproszona do udziału w trasie koncertowej artystów ukraińskich w Polsce.

Współprace w zakresie skomponowania dla niej muzyki do fragmentów autorskiego programu artystycznego „The Princess of Sunrise” podjął znakomity polski kompozytor Michał Łaszewicz, autor wielu musicali realizowanych z powodzeniem na scenach licznych teatrów w Polsce, między innymi muzyki do tak znanych pozycji literackich, jak „Piękna i Bestia”, „Królowa Śniegu”, „Pinokio”, a także wielu obsypanych nagrodami spektakli dla dzieci realizowanych przez Teatr Animacji w Poznaniu.

Jej celem i marzeniem jest dorównanie kunsztem choreograficznym największym mistrzom, którymi jest zafascynowana i którzy stanowią dla niej wzór do naśladowania. Nie przeszkadza jej to w realizacji projektów, w które zaangażowani są amatorzy – i ta praca przynosi jej największa radość. Marina chętnie podejmuje się trudnych wyzwań i jest osobą potrafiącą rozpalić w ludziach z którymi współpracuje pasje do sztuki tańca, który dla niej jest zwierciadłem duszy….

 

 



Koncert Przebojów Operetkowych





Wolsztyński Dom Kultury
ul. 5 Stycznia 20, 64-200 Wolsztyn
tel. 68 384 27 61
tel. kom. 600 397 146
email: biuro@domkulturywolsztyn.pl
NIP 923-10-12-189, Regon 000285273
numer konta Santander Bank Polska S.A.
70 1090 1607 0000 0000 6000 5198
Filia Wolsztyńskiego Domu Kultury
w Kębłowie
ul. Nowa 8, 64-223 Kębłowo
tel. 68 384 19 91
Osób online: 2
stat4u


Wolsztyński Dom Kultury - www.domkulturywolsztyn.pl 2008 - 2024
"Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia"